facebook_page_plugin

godło

Wyjścia i wycieczki

Klasa 2a była na warsztatach w Fabryce bombek „Fogiel”, która powstała 70 lat temu w roku 1948 i jest jedną z najstarszych firm tego typu w kraju. Mogliśmy zapoznać się z procesem produkcji bombek szklanych. Obserwowaliśmy, jak z rozgrzanych szklanych rurek formuje się różne kształty oraz srebrzy (płynnym srebrem) gotowe bombki. Po pokazie każdy mógł sprawdzić swoje umiejętności plastyczne i malował brokatem swoje bombki. W czasie, gdy się suszyły, my w świątecznych nastrojach, robiliśmy „bombkowe” zakupy. Wycieczka się udała i wszystkim podobała.

Klasa 2a w Fabryce bombek  Klasa 2a w Fabryce bombek  Klasa 2a w Fabryce bombek  Klasa 2a w Fabryce bombek

Wraz z początkiem listopada 1a wybrała się na wycieczkę przyrodniczą. Pod kierunkiem ornitolożki obserwowaliśmy florę i faunę oraz zależności ekologiczne pomiędzy nimi. Dowiedzieliśmy się, jak być czujnym tropicielem przyrody. Rozpoznawaliśmy gatunki drzew, rozwiązywaliśmy zagadki, szukaliśmy odpowiedzi na trudne i łatwe pytania. Odnaleźliśmy nawet przedwojenne piwnice, na których wyrósł nadwiślany las. Wyjście było zorganizowane przy współpracy ze Stołecznym Towarzystwem Ochrony Ptaków. Dziękujemy!

Jak obserwować przyrodę klasa 1a  Jak obserwować przyrodę klasa 1a  Jak obserwować przyrodę klasa 1a  Jak obserwować przyrodę klasa 1a

W ramach obchodów 100. rocznicy Odzyskania Niepodległości w sobotę 27.10.2018 r. uczniowie kl. 5A pojechali do Sulejówka do Willi Milusin. Miejsca, w którym w latach 1923-1926 mieszkał Marszałek Józef Piłsudski. Naszą wycieczkę uwieczniliśmy zdjęciami przy pomniku - ławeczce z „Dziadkiem Wodzem i jego córkami”. Podziwialiśmy architekturę dworku, w którym obecnie mieści się Muzeum Józefa Piłsudskiego i obserwowaliśmy budowę nowego muzeum. Wyprawę zakończyliśmy w pizzerii.

5a z wizytą u Marszałka Piłsudskiego  5a z wizytą u Marszałka Piłsudskiego  5a z wizytą u Marszałka Piłsudskiego  5a z wizytą u Marszałka Piłsudskiego

W dniu 23 października klasa 4c spędziła owocnie czas na warsztatach w Miasteczku rowerowym przy Straży Miejskiej. Warsztaty zaczęły się krótkim wykładem o tym jak korzystać z komunikacji miejskiej i o obowiązku posiadania karty rowerowej od 10 roku życia. Później przeszliśmy na plac gdzie dzieci jeździły rowerami z zachowaniem zasad ruchu drogowego. Na koniec każdy mógł usiąść na miejscu motorniczego tramwaju. Dzieci wróciły zziębnięte ale zadowolone :)

4c w Miasteczku rowerowym  4c w Miasteczku rowerowym  4c w Miasteczku rowerowym  4c w Miasteczku rowerowym

Ostatni słoneczny dzień tej jesieni piłkarze z klasy 5d spędzili zwiedzając pozostałości Twierdzy Modlin, olbrzymiego kompleksu warownego, którego początki sięgają XVII wieku. 19 października, w już mniej słonecznej aurze, klasy 6A oraz 6D wybrały się na wycieczkę do Modlina.
Rozbudowana przez Napoleona w 1806 roku u zbiegu rzek Wisły i Narwi twierdza, miała wybitne walory obronne. Przez lata burzliwej historii przechodziła z rąk do rąk. Po pierwszej wojnie światowej władzę w twierdzy przejęło Wojsko Polskie. Przez jednostki stacjonujące w Modlinie przewinęło się tysiące żołnierzy zawodowych i kilkanaście tysięcy żołnierzy służby zasadniczej. Dzisiaj pozostałości twierdzy można zwiedzać z przewodnikiem. Nam towarzyszył przewodnik z Fundacji Ja Wisła, który barwnie opowiedział o historii i dniu dzisiejszym twierdzy i oprowadził po najciekawszych miejscach fortyfikacji. Zwiedzaliśmy mroczne podziemia,
przedzieraliśmy się przez gęste chaszcze podziwiając przy okazji otaczającą nas naturę. Wycieczkę zakończyło ognisko z pieczeniem kiełbasek.

5d w Twierdzy Modlin  5d w Twierdzy Modlin  Dzień w Twierdzy Modlin  5d w Twierdzy Modlin

Ostatnio klasa 2a była na wycieczce w Parku Miniatur Województwa Mazowieckiego mieszczącym się w ogrodzie Centralnej Biblioteki Rolniczej przy ul. Krakowskie Przedmieście 66. Mieliśmy okazję, mimo ulewnego deszczu, zobaczyć makiety 10 budynków, których już nie ma. Są to: Pałac Saski, Teatr Letni, Gościnny Dwór (dawna "galeria handlowa"), Budynek Giełdy Warszawskiej, Pałac Karasia, Wielki Salon i Żelazna Brama, Pałac Lubomirskich, Pałac Kronenberga, Kamienica Kazimierza Granzowa. Wysłuchaliśmy wiele opowieści i anegdot o tych budynkach i ich właścicielach. Obecnie powstaje makieta Pałacu Bielińskich. Wiecie, że Marszałek Franciszek Bieliński dbał o porządek w stolicy, a pamiątką po nim jest ul. Marszałkowska. Warto było przenieść się w czasie do XVIII-XIX-wiecznej Warszawy.

Klasa 2a w Parku Miniatur  Klasa 2a w Parku Miniatur  Klasa 2a w Parku Miniatur  Klasa 2a w Parku Miniatur

Lekcje to nie tylko czytanie, pisanie i liczenie. Bywają też lekcje... zagrane koncertowo. I to dosłownie "koncertowo". :-)  Po raz pierwszy wyszliśmy bowiem na najprawdziwszy koncert. Słuchaliśmy utworów w wykonaniu uczniów i studentów szkół muzycznych. Tematem przewodnim były instrumenty dęte, więc pojawił się saksofon, flet poprzeczny, klarnet i fagot. Słuchanie instrumentów "na żywo", to nie to samo, co muzyka z płyty. Dowiedzieliśmy się też, w jaki sposób można wydobyć z instrumentu dźwięki. Czasem potrzebna jest... trzcinka. Aż trudno uwierzyć!

Klasa 1a na koncercie  Klasa 1a na koncercie  Klasa 1a na koncercie  Klasa 1a na koncercie

Klasa 1b udała się do Zamku Królewskiego na spotkanie z Bazyliszkiem. Wszyscy z zapartym tchem wysłuchali legendy o warszawskim stworze. Poszukiwania mieszkającego w zamkowych piwnicach Bazyliszka wywołały wielkie emocje i potrzebę odpowiedzi na pytanie - Jak on wygląda? Powstało wiele portretów, ale okazało się, że odnaleziony Bazyliszek to niewielki stwór przypominający smoka. Czasami strach ma wielkie oczy...

W ramach obchodów 100 - lecia odzyskania przez Polskę niepodległości - klasa 2b wybrała się na spacer po Starówce, gdzie w ramach projektu "Dzieciaki ze Starówki" szukaliśmy "znaków" wolności. Na Placu Zamkowym znaleźliśmy biało - czerwony napis: "Warszawa - Stolica Wolności 1918 - 2018". Tam właśnie przeprowadziliśmy rozmowę na temat walk Polaków o niepodległość. Następnie stosując zasadę nauki matematyki poza klasą zmierzyliśmy obwód Kolumny Zygmunta, który według naszych pomiarów ma 320 cm. Nasza wycieczka była miłym i wartościowym pod względem edukacyjnym spacerem po Warszawie.

Projekt - Dzieciaki ze Starówki - klasa 2b  Projekt - Dzieciaki ze Starówki - klasa 2b  Projekt - Dzieciaki ze Starówki - klasa 2b  Projekt - Dzieciaki ze Starówki - klasa 2b

W minionym tygodniu uczniowie 7a wzięli udział w projekcie "Podchody po warszawsku". Pierwszą częścią spotkania był spacer z przewodnikiem, podczas którego poznaliśmy średniowieczną część Starego Miasta poprzez historię o Jerzym Baryczce. To XVI-wieczny kupiec, któremu uczniowie musieli pomóc odnaleźć zaginiony towar wykorzystując przy tym interaktywną kartę zadań. Towarzyszący nam przewodnik dodatkowo opowiadał o historii poznawanych miejsc, kierował przy rozwiązywaniu zadań i opowiadał ciekawostki. To było nowe spojrzenie na tak już niby dobrze nam znaną przestrzeń warszawskiej Starówki.

Drugą częścią zajęć były warsztaty plastyczne i okazja do przetworzenia zapamiętanych obrazów i wrażeń w plastyczne dzieła odnoszące się do odwiedzanych miejsc. Z powstałych prac powstanie profesjonalna wystawa - "Warszawa oczami dzieci" dla pacjentów szpitala Centrum Zdrowia Dziecka.

Podchody po warszawsku  Podchody po warszawsku  Podchody po warszawsku  Podchody po warszawsku

Podkategorie

Patronaty i projekty edukacyjne

twinnig  sko  warsavianisci  wf  certyfikat przejrzystości publicznej  szkoła przyjazna uczniom