facebook_page_plugin

godło

Wyjścia i wycieczki

W czwartek, 15.02 nasze uczennice brały udział w Śródmiejskiej Olimpiadzie Młodzieży w Minisiatkówce Dziewcząt. W rozgrywkach wystartować mogły uczennice z rocznika 2005 i młodsze. W zawodach brało udział osiem środmiejskich szkół podstawowych, a nasze dziewczęta po dzielnej walce zajęły 4 miejsce w grupie i nie zakwalifikowały się do ścisłego finału.

Mini Siatkówka Dziewcząt_1  Mini Siatkówka Dziewcząt_2  Mini Siatkówka Dziewcząt_4  Mini Siatkówka Dziewcząt_6

6 lutego klasa 1b była w Staromiejskim Domu Kultury na kolejnych zajęciach z cyklu Bajki Międzykulturowe. Tym razem spotkaliśmy się z przedstawicielkami Polskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Indian o imionach Czapla i Cicha Woda. Zgodnie ze zwyczajem indiańskim zostaliśmy oczyszczeni poprzez okadzenie białą szałwią. Dowiedzieliśmy się, jak wyglądają Indianie i gdzie żyją. Obejrzeliśmy łuk, strzały, kołczan oraz różne instrumenty. Przy dźwiękach cichej muzyki wysłuchaliśmy bajki o Indianach z plemienia Seneka i gadającym kamieniu. Jednak najbardziej podobała się nam piosenka w języku irokeskim, której uczyła nas Czapla; powtarzaliśmy ją wielokrotnie, akompaniując sobie na skórzanych bębenkach. To były pouczające zajęcia, na których zetknęliśmy się z inną kulturą.

1b w świecie Indian  1b w świecie Indian  1b w świecie Indian  1b w świecie Indian

7 lutego, w przededniu Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Korei, uczniowie klasy 4 d odwiedzili Centrum Olimpijskie w Warszawie.  Podczas zwiedzania mieszczącego się w Centrum Muzeum Sportu i Turystyki przyszli piłkarze poznali historię Igrzysk Olimpijskich od starożytności do czasów współczesnych oraz  zobaczyli m.in., kolekcję medali olimpijskich zdobytych przez polskich sportowców. Na lekcji muzealnej chłopcy rozmawiali o idei olimpijskiej i wspólnie zastanawiali się, co oznacza zasada fair-play, jak rozumie się ją w sporcie i czy znajduje ona zastosowanie w życiu codziennym.

4d w Centrum Olimpijskim  4d w Centrum Olimpijskim  4d w Centrum Olimpijskim  4d w Centrum Olimpijskim

W tym tygodniu lekcje wf z dziewczętami z klasy 7a i 6a odbyły się na lodowisku na Rynku Starego Miasta. Joanna Penkala-Smolec, nauczyciel wychowania fizycznego, doskonaliła z uczennicami technikę jazdy na łyżwach. Wszystkich zachęcamy do tej formy ruchu.

Lekcja WF na lodowisku  Lekcja WF na lodowisku  Lekcja WF na lodowisku  Lekcja WF na lodowisku

14 stycznia odbył się XXVI Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Reprezentacja Szkolnego Koła Wolontariatu mogła uczestniczyć w tym wyjątkowym wydarzeniu.
Nasi uczniowie i niektórzy rodzice wraz z opiekunem koła, wzięli udział w akcji pod hasłem „Ratujemy i uczymy ratować”. Na dzieci czekały konkursy i zabawy z nagrodami. Członkowie koła czynnie uczestniczyli w instruktażu pierwszej pomocy. Najwytrwalsi zobaczyli studio telewizyjne, z którego transmitowano przebieg finału WOŚP oraz Pana Jurka Owsiaka.
Wszyscy spędziliśmy ten czas w dobrych nastrojach. Liczymy na powtórkę za rok.

XXVI Finał WOŚP  XXVI Finał WOŚP  XXVI Finał WOŚP  XXVI Finał WOŚP

W nagrodę za wytężoną pracę w I semestrze klasa VIIa wybrała się do Domu Zagadek. Podzieliliśmy się na 3 grupy. Przedstawiciel każdej losował nazwę pokoju, w którym mieliśmy się zmierzyć z zagadkami.
   Dziewczęta wylosowały Kosmiczną podróż i musiały dostać się na Ziemię. Najpierw rozwiązywały zagadki, aby dostać się do kabiny statku kosmicznego, którym wystartowały w Kosmos.  W trakcie swojej podróży odwiedziły 3 inne planety, a na każdej z nich poszukiwały skarbów. Misja załogi zakończyła się szczęśliwie i dziewczęta bezpiecznie wylądowały na naszej planecie.
   Druga grupa połączonych sił dziewcząt i chłopców zmierzyła się z Zagadkami.  Ich zadaniem było rozwiązywanie zagadek, szukanie zaginionych przedmiotów, kluczy i haseł do kłódek. Najlepszą zabawą okazało się strzelanie do celu z pistoletów laserowych.
   Największą tajemnicą dla nas pozostaje wizyta chłopców w Pegazusie. Nie zdradzili nam jego tajemnic. Przyznali się tylko do tego, że nie wiedzieli, co mieli robić, ale dzięki zespołowej pracy pierwsi rozwiązali wszystkie zagadki.
   Wszyscy bawiliśmy się świetnie. Zrozumieliśmy, że dzięki zespołowej pracy jesteśmy w stanie pokonać wszystkie trudności.
7a w Domu Zagadek  7a w Domu Zagadek  7a w Domu Zagadek  7a w Domu Zagadek

11 stycznia 2018 r. uczniowie, którzy zgłosili swój udział w konkursie literackim, wzięli udział w warsztatach przeprowadzonych w Bibliotece Muzeum Warszawy. Obejrzeliśmy i dotykaliśmy niektóre eksponaty codziennego użytku mieszkańców dawnej Warszawy. Zwiedziliśmy również wiele gabinetów: sreber, pocztówek, malarstwa, syren, pomników, suwenirów.

Teraz spokojnie możemy wybrać sobie jeden przedmiot i napisać opowiadanie z jego udziałem.

Warsztaty w Muzeum Warszawy  Warsztaty w Muzeum Warszawy  Warsztaty w Muzeum Warszawy  Warsztaty w Muzeum Warszawy

11 stycznia wybraliśmy się na nietypowe zajęcia, bo realizowane w autobusie. Mogliśmy zająć dowolne miejsce, a nawet parę. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się czym jest transport publiczny, poznaliśmy główne zasady bezpiecznego podróżowania komunikacją miejską, dowiedzieliśmy się jak ona wpływa na środowisko naturalne. Pan kierowca wytłumaczył nam, jakie są ekologiczne zalety pojazdów elektrycznych, których przybywa na stołecznych ulicach. Obejrzeliśmy też ogromny silnik i klimatyzator. Nie obyło się bez wesołego wieszania się na wszystkich możliwych poręczach i kasowania biletów wielokrotnego użytku. I tym razem nikt nam nie zwracał uwagi, że nieładnie zachowujemy się w autobusie!

Zajęcia   Zajęcia   Zajęcia   Zajęcia

9 stycznia byliśmy w Staromiejskim Domu Kultury na zajęciach z cyklu Bajki Międzykulturowe. Добър ден! [dobyr den] Tak z naszą klasą przywitał się Peter z Bułgarii. Mieliśmy okazję dowiedzieć się, gdzie leży Bułgaria i co łączy nasze kraje. Kак се казваш? [kak se kazwasz?] казвам се... [kazwam se] - każdy próbował przedstawić się po bułgarsku. Nie było to takie łatwe, chociaż kilka osób odwiedziło już ten kraj podczas wakacji. A warto pojechać nad Morze Czarne. Peter przeczytał nam bajkę o spadających kamieniach, a my wykonaliśmy ilustracje do niej w formie wydzieranek. To były ciekawe zajęcia, które uczą otwartości na inne kultury.
1b mówi po bułgarsku  1b mówi po bułgarsku  1b mówi po bułgarsku  1b mówi po bułgarsku

Uczniowie klasy VIa wybrali się na wycieczkę do Filtrów Warszawskich na zajęcia z cyklu "Z Wisły do Wisły - podróże z Kropelkiem". Na początku dzieci zapoznały się ze szczegółowym regulaminem dotyczącym pobytu na terenie zabytkowej Stacji Filtrów i z zasadami obowiązującymi podczas zwiedzania. W trakcie warsztatów poświęconych procesom uzdatniania wody uczniowie usłyszeli o drodze, którą musi przebyć woda, aby dotrzeć do kranów w naszych domach i dlaczego warto ją oszczędzać. Poznały też ciekawą historię tego miejsca, a na zakończenie odwiedziły najstarszy, wciąż działający, filtr powolny uruchomiony w 1886 roku, który do złudzenia przypomina komnatę tajemnic z filmu o Harrym Potterze. Na pożegnanie pani przewodnik nagrodziła wszystkich uczniów małymi upominkami.
Dziękujemy mamie Anieli Bielawskiej za zorganizowanie tej ciekawej wycieczki.

6a w Filtrach Warszawskich  6a w Filtrach Warszawskich  6a w Filtrach Warszawskich  6a w Filtrach Warszawskich

Podkategorie

Patronaty i projekty edukacyjne

twinnig  sko  warsavianisci  wf  certyfikat przejrzystości publicznej  szkoła przyjazna uczniom