facebook_page_plugin

godło

Klasy 0-3

Klasa 1b przedłużyła sobie przyjemności związane z Dniem Dziecka i kilka dni później wybrała się na wycieczkę po Starówce. Najpierw coś dla ducha, czyli wystawa w Instytucie Słowackim przy ul. Krzywe Koło - Baśniowy świat Petera Uchnara. Obejrzeliśmy piękne ilustracje do książek w bardzo przyjaznym dla nas miejscu, które już kiedyś odwiedziliśmy. Potem rozkosze dla podniebienia, czyli lody, gofry i rurki; dla każdego coś dobrego:)

1b przedłuża sobie Dzień Dziecka  1b przedłuża sobie Dzień Dziecka  1b przedłuża sobie Dzień Dziecka  1b przedłuża sobie Dzień Dziecka

Dzień Dziecka 3b świętowała w tym roku w Stajni Agmaja. Były więc konne przejażdżki i oprowadzenie po stajni. Sporo dowiedzieliśmy się o tym, jak wygląda opieka nad koniem. Należy mu czyścić sierść i kopyta, dbać, by się nie przeziębił. Okazuje się też, że choć to duże zwierzę, to bywa niezwykle płochliwe. Czasem wystarczy nawet  niespodziewany przelot ptaka, by koń poniósł - czyli zaczął w przestrachu przed siebie galopować, w ogóle nie zważając na krzyki jeźdźca... :-) Nasze wysiłki prostego siedzenia w siodle wzmacnialiśmy pyszną kiełbaską pieczoną nad ogniskiem. Bardzo dziękujemy Rodzicom za tak udany dzień!

Dzień Dziecka w 3b  Dzień Dziecka w 3b  Dzień Dziecka w 3b  Dzień Dziecka w 3b

W tym tygodniu na lekcjach religii z klasami pierwszymi, wędrowaliśmy Warszawską Starówką w poszukiwaniu śladów Boga. Na naszym szlaku był kościół pod wezwaniem Ducha Świętego ojców paulinów, św. Jacka ojców dominikanów, Stygmatów św. Franciszka ojców franciszkanów oraz św. Kazimierza sióstr sakramentek. Poznaliśmy historię tych kościołów i ich wystrój.
Wiemy też, że w pobliżu naszej szkoły na rogu ul. Świętojerskiej i ul. Freta, w XIV wieku zbudowano kościół św. Jerzego jako azyl dla rycerzy. Istniał do końca wieku XIX. Dziś nie ma po nim śladu.
Poznając te historyczne miejsca, odkrywaliśmy ślady Boga w miejscach, które na co dzień mijamy.
s.Paula Nikiel

Warszawska Starówka pełna śladów Boga.  Warszawska Starówka pełna śladów Boga.  Warszawska Starówka pełna śladów Boga.  Warszawska Starówka pełna śladów Boga.

Nasza klasa zaczyna już czuć zbliżające się wakacje. Humory nam bardzo dopisują. Większość z nas zastanawia się, na co wydać otrzymaną na komunię gotówkę. :-) A może niekoniecznie to musi być nowy telefon lub PSP? Dziś, podczas wyjścia do Muzeum Archeologicznego, mieliśmy okazję odbyć całkiem realistyczną podróż w czasie - aż do Polski pierwszych Piastów. Niewiele pozostało po naszych przodkach. Tym cenniejsze jest każde znalezisko. Oglądaliśmy więc głównie wyroby z metali, kamienia, szkła i ceramikę. Dawni mistrzowie musieli ciężko pracować w swoich warsztatach, gdyż procesy produkcyjne nie były tak uproszczone, jak teraz. Praca archeologa, odkrywanie, badanie takich znalezisk jest pasjonująca. Ileż Polska kryje skarbów! Może więc zafundujemy sobie wycieczkę po Polsce i nieznanych nam miejsc? Nie trzeba wyjeżdżać podczas wakacji na drugi koniec świata, by zapamiętać ten czas do końca życia. :-)
Podczas zajęć wykonaliśmy dla naszych Mam przepiękną biżuterię - według wzorów starożytnych. Wierzymy, że prezenty bardzo się im spodobają. Dużo pracy włożyliśmy w ich wykonanie.

3b w Muzeum Archeologicznym  3b w Muzeum Archeologicznym  3b w Muzeum Archeologicznym  3b w Muzeum Archeologicznym

Klas1a i 1b wybrały się na wycieczkę do Farmy Iluzji. Deszcz padał przez cały dzień, ale nikomu to nie przeszkadzało, bo atrakcji było co niemiara. Rozpoczęliśmy od zajęć edukacyjnych "Iluzja na wesoło", podczas których obejrzeliśmy triki magiczne i dowiedzieliśmy się o złudzeniach wzrokowych i optycznych. Zwiedzaliśmy Muzeum Iluzji oraz Latającą Chatę Tajemnic. Bawiliśmy się lewitującymi kuleczkami, zaglądaliśmy do Studni Nieskończoności. Z pewnymi obawami wchodziliśmy do Tunelu Zapomnienia, ale na szczęście nasza pamięć przetrwała, a my doznaliśmy wrażenia lewitacji. Najodważniejsi (czyli wszyscy poza wychowawcami) weszli do Zakręconego Domku i co najdziwniejsze, byli bardzo zadowoleni z tej wizyty. Ciekawe doznania wywołał Labirynt Luster oraz Ames Room. Obejrzeliśmy zabawny film o iluzjoniście, jeździliśmy kolejką, kręciliśmy się na karuzeli, skakaliśmy na trampolinie i weszliśmy do Pałacu Cieni. Na terenie parku widzieliśmy lewitujący kran i meble olbrzyma. Kupiliśmy mnóstwo pamiątek, a w drodze powrotnej wstąpiliśmy na posiłek do McDonald'sa. Wycieczka była bardzo udana. Okazało się, że to nie pogoda, ale dobre towarzystwo, humor i chęci do zabawy są najważniejsze:)

Klasy pierwsze na wycieczce do Farmy Iluzji  Klasy pierwsze na wycieczce do Farmy Iluzji  Klasy pierwsze na wycieczce do Farmy Iluzji  Klasy pierwsze na wycieczce do Farmy Iluzji

Po majowych świętach klasa 3C, w ramach realizacji projektu Varsavianistycznej Szkoły, udała się na wycieczkę do Muzeum Warszawy. W specjalnie do tego zaprojektowanych salach i piwnicach mogliśmy zapoznać się z historią Warszawy, historią herbu naszej stolicy - czyli syrenki, obejrzeliśmy prawdziwy pomnik syreny, bo na Rynku Starego Miasta stoi tylko jego kopia, podziwialiśmy wykopaliska archeologiczne, przepiękne obrazy, grafiki, srebra  i fotografie starej Warszawy.

Klasa 3c w Muzeum Warszawy  Klasa 3c w Muzeum Warszawy  Klasa 3c w Muzeum Warszawy  Klasa 3c w Muzeum Warszawy

W kwietniu klasy 3c i 3d wyruszyły w świat! Kierunek - Góry Świętokrzyskie! Przy przepięknej pogodzie, we wspaniałych nastrojach odwiedziliśmy najstarsze polskie góry. Zwiedziliśmy Kielce. Muzeum Zabawek, Oceanarium i zobaczyliśmy dąb Bartek - to wszystko pierwszego dnia wyjazdu. Noc spędziliśmy w super hotelu " Leśna Promenada", gdzie szaleliśmy na dyskotece i oczywiście oglądaliśmy mecz- Real/Bayern... Drugiego dnia wyjazdu zwiedziliśmy Skansen Wsi Kieleckiej, zdobyliśmy Górę Zamkową  i oglądaliśmy piękną panoramę gór z najwyższej wieży zamku w Chęcinach. Nawet sokoły, które mieszkają w zamku nam się badawczo przyglądały! Białej Damy, która tam straszy nie widzieliśmy! Po smacznym obiedzie, wieczorem wróciliśmy szczęśliwie do Warszawy.

3c,3d na wycieczce w Górach Świętokrzyskich  3c,3d na wycieczce w Górach Świętokrzyskich  3c,3d na wycieczce w Górach Świętokrzyskich  3c,3d na wycieczce w Górach Świętokrzyskich

Dnia 26.04.2018 r. w Szkole Podstawowej nr 210 im. Bohaterów Pawiaka odbył się dzień piłki ręcznej.
Impreza miała na celu promocję i popularyzację piłki ręcznej, jako olimpijskiej dyscypliny sportu.
Udział wzięło siedem Szkół Podstawowych ze Śródmieścia. Po krótkim wstępie, wszystkie szkoły rozpoczęły wspólną rozgrzewkę przy muzyce. Następnie uczniowie wykonywali ćwiczenia w grupach na obwodzie stacyjnym z elementami gry w piłkę ręczną. Ostatnim punktem imprezy była rywalizacja w formie wyścigów rzędów. Po wspaniałej zabawie wszystkie drużyny zostały nagrodzone medalami oraz upominkami. Dziękujemy organizatorom za przygotowanie imprezy oraz wspólną zabawę!

Dzień piłki ręcznej w SP 210  Dzień piłki ręcznej w SP 210  Dzień piłki ręcznej w SP 210  Dzień piłki ręcznej w SP 210

Ahoj! Dziś witamy się po słowacku, ponieważ w ramach projektu Bajki Międzykulturowe byliśmy na spotkaniu z żoną ambasadora Słowacji i Panią Moniką z Instytutu Słowackiego. Dowiedzieliśmy się, że Słowacja jest mniejszym krajem od naszego, a Bratysława jest jej stolicą. Panie pokazały nam zdjęcia miast, gór, znanych Słowaków – piłkarzy, artystów i … Janosika, opowiedziały o tradycyjnych potrawach. Język słowacki wydaje się nam zrozumiały, ale to nie do końca prawda. Dobrze kojarzący się wyraz zapach oznacza smród, a swojsko brzmiąca laska to miłość. Pani Monika przeczytała nam bajkę „Zgubiony słoń”; po raz pierwszy zdarzyło się, że poznaliśmy osobiście autora prezentowanego utworu. Okazało się, że jest nim żona ambasadora. Dzieci pięknie zilustrowały bajkę, w prezencie otrzymały chorągiewki i słodkości. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Instytutu Słowackiego, który mieści się przy ul. Krzywe Koło. Zostaliśmy serdecznie przyjęci i zaproszeni w maju na wystawę. Na pewno skorzystamy, ahoj!

Ahoj! 1b poznaje kulturę Słowacji    Ahoj! 1b poznaje kulturę Słowacji  Ahoj! 1b poznaje kulturę Słowacji  Ahoj! 1b poznaje kulturę Słowacji

Klasa 1b (19 kwietnia) była w Centrum Wielokulturowym na warszawskiej Pradze. Spotkaliśmy się tam z Elmim Abdi - Somalijczykiem, który od kilkunastu lat mieszka w Polsce. Elmi przybliżył nam Afrykę - opowiedział o klimacie, zwierzętach, pokazał, jak wyglądają jej mieszkańcy, w co się ubierają i jak żyją. Niektóre informacje nas zaskoczyły np. to, że dzieci nie dostają prezentów i same robią sobie zabawki, a w niektórych państwach są luksusowe drapacze chmur. Na zakończenie tańczyliśmy przy muzyce afrykańskiej. Warsztaty zgodnie ze swoim tytułem pokazały, że jesteśmy różni, a tacy podobni.

1b w Centrum Wielokulturowym  1b w Centrum Wielokulturowym  1b w Centrum Wielokulturowym  1b w Centrum Wielokulturowym

Patronaty i projekty edukacyjne

twinnig  sko  warsavianisci  wf  certyfikat przejrzystości publicznej  szkoła przyjazna uczniom