facebook_page_plugin
facebook_page_plugin
facebook_page_plugin

godło

dni otwarte

Opieką psychologiczno-pedagogiczną w szkole objęci są wszyscy uczniowie, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów:

ze specjalnymi potrzebami  edukacyjnymi  - wymagającymi stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy,

  • z niepełnosprawnością;
  • z niedostosowaniem społecznym;
  • z zagrożeniem niedostosowaniem społecznym;

posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię wydane przez Poradnię psychologiczno- pedagogiczną;

oraz uczniów:

  • z zaburzeniami  zachowania lub emocji;
  • ze szczególnymi uzdolnieniami;
  • ze specyficznymi  trudnościami w uczeniu się;
  • z deficytami  kompetencji i zaburzeń sprawności językowych;
  • z chorobą przewlekłą;
  • z sytuacji kryzysowej lub traumatycznej;
  • z niepowodzeniami edukacyjnymi;
  • z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny,
  • z trudnościami adaptacyjnymi  związanymi  z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, z wcześniejszym kształceniem za granicą;

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniom polega w szczególności na:

  • rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia;
  • rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia i czynników środowiskowych wpływających na jego funkcjonowanie w szkole;
  • wspieraniu rodziców  i nauczycieli  w rozwiązywaniu  problemów  wychowawczych  i dydaktycznych;
  • rozwijaniu umiejętności wychowawczych rodziców  i nauczycieli  w celu zwiększania efektywności pomocy udzielanej uczniom;

Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole udzielają uczniom:

  • nauczyciele;
  • wychowawcy;
  • specjaliści  w szczególności psycholog, pedagog, logopeda,pedagodzy wspomagający i terapeuta pedagogiczny;

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole jest organizowana i udzielana we współpracy z:

  • rodzicami uczniów;
  • poradniami psychologiczno-pedagogicznymi;
  • organizacjami  pozarządowymi  oraz  innymi  instytucjami  i podmiotami  działającymi  na  rzecz  rodziny,  dzieci i młodzieży;

W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz poprzez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie zajęć:

  • z psychologiem szkolnym
  • korekcyjno-kompensacyjnych
  • dydaktyczno-wyrównawczych
  • rozwijających  kompetencje emocjonalno-społeczne
  • rewalidacyjnych
  • logopedycznch
  • zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
  • porad i konsultacji;

Podczas wszystkich zajęć wykorzystywane są najnowsze metody wspomagania rozwoju psychofizycznego, poprawy efektywności przyswajania treści programowych, korygowania i kompensowania zaburzeń funkcji poznawczych.Duży nacisk kładziemy na współpracę z rodzicami .W kontaktach  indywidualnych z rodzicami omawiane  są przyczyny  trudnści dziecka oraz podawane są konkretne wskazówki oraz przykładowe ćwiczenia do pracy w domu.

Patronaty i projekty edukacyjne

  twinnig    certyfikat przejrzystości publicznej  

Początek strony